Inventura skladu s plusMobile

Už se zase blíží konec roku a Vám při představě blížící se inventury vstávají hrůzou vlasy na hlavě? Marně si lámete hlavu, jak inventuru dělat rychleji, přesněji a hlavně pohodlněji. Naštěstí řešení existuje a jmenuje se plusSystem.  

 

Každý, kdo se kdy s inventurou potká, jí chce mít hotovou rychle, bez chyb, a hlavně v klidu bez stresu. Pojďme se tedy spolu podívat, jak Vám může Plussystem s inventurou pomoci a jak je možné, že dokáže být při inventuře tak efektivní.

     
K tomu, aby inventura proběhla rychle, bez chyb a komplikací je nutné mít zboží označené čárovými kódy a v účetním systému mít tyto kódy přiřazené ke zboží. Pokud s čárovými kódy doposud nepracujete je nejvyšší čas s tím začít. Usnadníte si tím nejen inventuru, ale i příjem a výdej zboží, nebo např. evidenci počtu kusů zboží skladem atd.
     
Čárové kódy si můžete připravit sami. Ideální je, využít čárových kódů, které již na zboží jsou od výrobce. Pokud pracujete se zbožím, které takto označeno není, můžete využít vlastní řadu čárových kódů. Cílem je, aby každý kus zboží měl svůj jednoznačný identifikátor.
     
Dobře, zboží je označené čárovými kódy, ale jak je dostanu na skladové karty zboží v účetním systému?
     
Možnosti jsou tři:    
1. Budu jednotlivé čárové kódy opisovat a zadávat do systému ručně
2. Čárové kódy nebudu opisovat, ale pro jejich zadání použiju datový terminál
3. Od dodavatelů si vyžádám seznam zboží spolu s čárovými kódy a ten hromadně naimportuji do účetního systému
     
Ruční opisování a zadání je nejzdlouhavější způsob, u kterého je navíc velké riziko chyb a proto jej nedoporučujeme. Pokud se Vám nepodaří od dodavatele získat seznam zboží spolu s čárovými kódy je možné opět použít náš systém spolu s mobilním datovým terminálem a prostým naskenováním kódu jej tak ke zboží přiřadit. Jedná se o kompromis mezi importem a ručním opisováním a díky terminálům zcela eliminujete riziko chyb při opisování kódů.

A co je tedy plusSystem?    
plusSystem je komplexní balík vzájemně spolupracujícího programového vybavení úzce propojeného s ekonomickým systémem Stormware Pohoda, který je určen pro optimalizaci a usnadnění stále větší řady operací v Pohodě. Veškerá řešení jsou vyvíjena dle požadavků zákazníků od roku 2006, aktuálně jej aktivně využívá mnoho firem, od malých e-shopů, přes výrobní a jinak specializované firmy až po velké distribuční společnosti, a to v Čechách i na Slovensku.
     
plusMobile    
Unikátní software, který obstarává komunikaci mezi datovými terminály a účetním systémem Stormware Pohoda. Ke svojí práci používá libovolných unikátních identifikátorů zboží (EAN kódů, QR kódů atd.). Software plusMobile toho ale umí daleko více než jen inventury a inventurní seznamy - od příjmu, přes převody a expedici zboží až po kontroly dokladů pomocí čárových kódů. O dalších funkcích a jejich využití v praxi si povíme v některém z příštích článků.  
     
Hardware    
Nezbytnou součástí systému je hardware. Jako nejlepší volba při nákupu mobilních datových terminálů se nám osvědčila společnost Chainway a to natolik, že jsme se stali jejich oficiálním a jediným dovozcem do ČR. Ve svém portfoliu produktů mají zařízení, která běží na operačních systémech Android a Windows CE. Díky absolutní otevřenosti systémů máme my, jako vývojáři software, naprostou svobodu při tvorbě a jsme tak schopni reagovat na veškeré požadavky, které naší zákazníci mají a software upravit na míru.
     
Chainway C3000  
Nejvyšší model z produktové řady Chainway běžící na Windows CE 6.0, nabízí velký a dobře podsvícený displej, pohodlnou číselnou klávesnici a všechny potřebné kombinace vstupních modulů (čárový kód, RFID) a řadu příslušenství. Výhodou oproti nižším modelům je výkonnější procesor Cortex A8 běžící na taktu 800MHz a právě možnost pistolového držáku.
     
     

Terminál Chainway C3000 v sobě kombinuje velký dotykový displej (3,5 a všechny běžné komunikační možnosti jako WiFi, Bluetooth, GSM atd. Hlavní výhodou C3000 je volitelné příslušenství. Především pistolový držák s vestavěnou baterií a nabíjecí stojánek pro snazší nabíjení. Standardní výbavou je 1D laserový skener nebo 2D imager, WiFi a Bluetooth, volitelně GPRS. Jde tak použít jak on-line ve skladu, tak i offline v terénu s připojenou účtenkovou tiskárnou XT4131A.

         

 

Terminál je možné vybavit také např. GPS modulem, RFID moduly v různých pásmech, čtečkou otisku prstu, žádnou z těchto funkcí však plusMobile v tuto chvíli nevyužívá.

     
     
A jak tedy inventura pomocí plusMobile probíhá?    
     
Teď přišla ta chvíle, kdy se zúročí zavádění čárových kódů. Snímáním čárových kódů se počty kusů zapisují do předem sestavených inventurních seznamů. V nastavení je možné volit, jestli jedno načtení = jeden kus (vhodné např. při snímání oblečení v regálech), nebo je nutné po načtení zadat počet kusů (vhodné, pokud mám zboží v krabicích po více kusech). Ideální je si sklad rozdělit na několik sekcí (např. skladová umístění, regály atd.) můžete tak inventuru dělat průběžně např. ve chvílích kdy máte nejméně zákazníků.
     
Díky skenování čárových kódů je inventura přesná, rychlá a pohodlná. Výsledky a počty můžete kontrolovat průběžně v inventurních soupisech. Po kontrole celého skladu můžete inventuru zaúčtovat a tím tak narovnat počty kusů zboží podle skutečnosti. Při vývoji aplikace plusMobile jsme kladli velký důraz na uživatelskou přívětivost. Práce s datovým terminálem je tak intuitivní a zvládne jí každý, kdo někdy držel v ruce mobilní telefon.
     
Pokud Vás možnost zjednodušit si inventuru zaujala, svěřte se do rukou odborníků a nebojte se nás nezávazně kontaktovat. Předvedeme Vám náš systém v akci a jsme si jistí, že jakmile systém plusMobile spolu s mobilními datovými terminály vyzkoušíte, už je nedáte z ruky.
     

 

 

 

 

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všePodrobné nastavení